Kasteelheer in Oss in het zonnetje gezet

Van de website van schaakvereniging OSV uit Oss komt onderstaand bericht. Ons lid John Klein Douwel is daar in het zonnetje gezet. John heeft ook een tijdje onze jeugd getraind. De aangever van de attentie Sjaak Laurant komt ons ook bekend voor…….

Afgelopen dinsdag hebben wij John Klein Douwel op de clubavond nog maar eens extra in het zonnetje gezet bij zijn afscheid als jeugdleider. Dit omdat hij de afgelopen jaren als (zoals hij dat zelf benoemde) Directeur Jeugdzaken de jeugd bij de Osse Schaak Vereniging de eerste stappen van het schaken heeft geleerd (en dat nog wel via de bekende stappenmethode). Met zijn jarenlange schaakervaring op de 64 velden en in het onderwijs, wist hij dit ook met de nodige humor te brengen, waardoor het fundament is gelegd voor een mooie toekomst van het jeugdschaak in Oss.

Gelukkig blijft John (alias de Witte Loper) wel actief bij OSV in o.a. de huiscompetitie, het eerste team van OSV en is hij naast een uitermate geduchte en solide tegenstander (ja, hij speelt af en toe ook wel eens remise) ook de grote animator van de activiteiten bij de 4 schaaktafels op Terwaenen in het centrum van Oss. Dat heeft ook al weer de nodige nieuwe leden opgeleverd en zorgt voor een goede promotie en zichtbaarheid van de schaakvereniging.

Bij deze bedanken wij John hier dan ook namens leden en bestuur hartelijk voor zijn verdiensten voor de club en wensen wij hem nog een mooie (schaak)toekomst.