Kasteel 2 (SOS) zet zegereeks voort

Gisteravond speelde het tweede SOS-team van onze club een uitwedstrijd in Arnhem tegen ASV 5. Door de afwezigheid van Ton Wouters en de jarige Mark Topper hadden we twee invallers nodig. Gelukkig waren Henk van den Berg en Willem Stevens bereid om in te vallen.

We zaten nog maar net op onze stoel toen op bord 1 een ASV-er uitriep: “o jee, wat een blunder!” Albert had niet voor de eerste keer weer eens een tegenstander met supersnel spel in de opening overrompeld. Een snelle voorsprong dus.

Hij mocht nog een tijdje wachten totdat ook zijn chauffeur Martin de buit binnen had!!! Met een 0-2 voorsprong kon ik beide winnaars die samen naar Arnhem waren gereisd al uitzwaaien voor de terugreis.

Op de overige borden ging het niet zonder slag of stoot. Willem Stevens kwam een stuk achter en moest de strijd staken. Maar de andere invaller Henk speelde zoals we van hem gewend zijn weer een degelijke partij. Hij bleef Sebastiaan de Jong de baas, waarmee we een 3-1 voorsprong bereikten.

Ben en ikzelf waren nog volop in gevecht. Een remise voor een van ons tweeën was voldoende voor de teamwinst. Ik bood tegen Ko Kooman in een pionneneindspel met beiden ook nog een loper op het bord remise aan, en de ASV-er zag er uiteindelijk geen heil meer in om verder te spelen. Ook Ben deelde uiteindelijk het punt, waarmee een 4-2 overwinning werd binnengesleept.

Met nog twee speelronden te gaan gaat ook dit team aan de leiding! Voor meer uitslagen en standen in deze poule klik op de link “Externe competitie” of de link hieronder.

netstand.nl/rounds/view/2461

En iedereen moet de groeten hebben van ons oud-lid Remco Menger. Hij komt binnenkort weer een keer langs op de clubavond.

De foto’s hieronder zijn afkomstig van onze gastheer ASV.