Eindejaarswoordje van de voorzitter

door Toine van Bergen

Alweer een jaar bijna voorbij. Het jaar 2024 is alweer in aantocht. Wat gaat het ons als schaakvereniging Het Kasteel brengen?

Het afgelopen jaar mag zeker positief voor onze club Het Kasteel genoemd worden. De sfeer onderling is goed. Mensen komen met plezier schaken op onze onderlinge clubavond. En de jeugdafdeling bloeit weer op, onder de bezielende leiding van Mark Topper.

Na de degradatie van ons eerste KNSB-team heeft ons vlaggenschip de eerste overwinning weer behaald. Het bivakkeert daarmee in de middenmoot. Het tweede team van de landelijke competitie ligt goed op kampioenskoers. Het eerste SOS-team heeft ook nog een score van 100% en Het Kasteel SOS2 behaalde al twee overwinningen.

Schaken overdag vond bijna iedere maandagmiddag plaats in ons gezellige wijkcentrum Wijchen Zuid. En de echte liefhebbers die er ook nog tijd voor hadden konden ook nog op woensdagmiddagen terecht in het Huis van Weezenhof in Nijmegen. Deze activiteiten voor leden en niet-leden gaan ook het nieuwe jaar weer door!

In 2024 wachten ons naast de interne- en externe competitie maar liefst drie massakampen. Traditioneel tegen Mook en OSV Oss, en nieuw is nu ook een tweestrijd met het Nijmeegse UVS. En al op 26 januari mogen we een gezamenlijke bekerronde van de Oostelijke Schaakbond (OSBO) organiseren.

Belangrijker nog dan al die schaakplannen en – feiten is de gezondheid van onze leden. Enkelen kampen er op dit moment mee, we wensen hen een spoedig herstel.

Het bestuur hoopt al onze leden weer te mogen begroeten op de eerste clubavond van het nieuwe jaar, op 12 januari 2024.

1 reactie op Eindejaarswoordje van de voorzitter